lillhjarta

Direktlänk till inlägg 2 september 2010

Det gör ont...

Av TinaLi - 2 september 2010 10:54

Hade glömt bort hur ONT det gör att amma när bröstvårtorna är alldeles såriga! Smärtan vid de första sugtagen vid varje amning... Får sitta och intala mej själv "det är mysigt att amma, det är mysigt att amma" tills den värsta smärtan släpper. Men det ÄR ju mysigt o amma. Den närheten man får. Den belåtenhet man ser på hela honom när han är hungrig och läggs till bröstet och maten börjar komma.

Det ÄR underbart!


Inatt fick jag riktigt onda eftervärkar. Samtidigt som jag fick en rejäl smärta i magen. Tog några värktabletter och försökte somna om, och det hjälpte faktiskt, tack och lov. Har lite småont i magen idag också, kanske har lyft för mycket så får nog ta det lite försiktigare ett tag till.

I övrigt läker kroppen på riktigt bra. Blöder inte alls så mycket och magen har börjat leta sig tillbaka. Ja den är ju ändå där och är lite sladdrig, men på bara några dagar nu har den försvunnit ganska bra. Lite mage kommer jag ju alltid ha, för det har jag ju alltid haft. Men när man kikar på bilderna på magen dagarna innan han kom, så känns det som den verkligen förvann.

Tyckte om min gravidmage, men känns jätteskönt att kunna röra sig igen och känna sig smidig igen.


Igårkväll fick jag en fantomspark i magen. Det känns så underligt. Som att kroppen inte riktigt hängt med på att han inte är kvar där inne.


Han hade ju lite dålig temp när vi lämnade förlossningen, så han har fått viras in i filtar och haft mössa på sig. Vi har hållt honom nära så ofta som möjligt för att ge han lite kroppsvärme.

Nu efter några dagar börjar han kunna hålla temperaturen mycket bättre. Vi kör fortfarande med filtar och mössa, men har även låtit honom vara utan lite ibland.

Han har ju sån mysig kalaufs. Så mycket hår. Så man vill ju se honom så ibland, så man får se hur han faktiskt ser ut!


Var på BBH igår och gjorde PKU-provet. Han var riktigt duktig och gnällde bara till vid sticket, sen brydde han sig inte fast dom tappade så mycket blod.

Vi ska tillbaka på fredag för uppföljande läkarundersökning.

Tycker han blivit lite gulare i huden, men hoppas gulsotvärdena ändå är låga. Vi får se på fredag vad dom säger.


Nu bara njuter jag av tiden med honom. Vill bara hålla honom dygnet runt, pussa på honom och försöker nog fortfarande förstå att han verkligen är här!

Han är så liten, så underbar! <3


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av TinaLi - 31 oktober 2011 14:10

För ett tag sedan snubblade jag på en länk till en sida som heter Fotoklok. Jag hade ett tag tänkt att jag skulle göra en fotobok till Algots 1-årsdag. Gjorde nämligen en tills hans syster till hon fyllde 1 år, och vore ju kul om dom kunde ha varsin....

Av TinaLi - 15 juni 2011 00:00

Förra veckan var mormor här på besök! Vi myste i trädgården, åkte på utflykter och bara njöt av att ha mormors sällskap! Om vi ändå kunde ha henne nära jämt <3   På kvällen, efter mormor kommit, tar hon o stoppar barnen i ett bad:   ...

Bad

Av TinaLi - 3 juni 2011 23:45


Båda småfisarna älskar att bada! O efter badet är det ju mysigt att mysa lite framför teven tillsammans (!?)   ...

Av TinaLi - 2 juni 2011 23:30

Algot tar sig fortfarande inte fram så mycket. Han ligger på mage på golvet och backar och snurrar. Han backar ofta fast sig, så man får hjälpa honom loss. Krypa vill han inte alls. Vi har försökt öva lite i krypställning, men han blir mest bara arg ...

Av TinaLi - 22 maj 2011 22:30


 

Ovido - Quiz & Flashcards