lillhjarta

Alla inlägg under april 2010

Av TinaLi - 27 april 2010 12:51

Känner mej jättetrött och energilös igen. Har visst missat att jag skulle ha köpt järntillskott för flera veckor sedan. Eller ja, jag visste ju om det men har bara glömt bort det. Hjärnbrist.

Men hjärnbristen verkar infalla väldigt ofta när man är gravid. Hade samma syndrom förra graviditeten. Gravidhjärna, med ett lite vettigare ord ;-)

Sen blir det amningshjärna och sen mammahjärna. Det är tur man kan skylla på nått när minnet inte spelar på ens sida.

Får helt enkelt ta att inhandla dom där små energi-pillrena snarast!


Magen växer på och det sparkas för fullt fär inne. Mest någon centimeter under naveln, och mest neråt. Har väl hittat sin favoritposition där inne.

Vissa dagar har halsbrännan och illamåendet tagit vid igen, oftast när lilla vilden där inne har gympalektion för sig själv.

Men det är härligt att känna sparkarna varje dag. Då vet man på ett tryggande sätt att lillskiten mår bra där inne.


Kläderna börjar strama allt mer över magen, så man märker att den växer på ganska bra. Går snart in i v 22.

Har inte inhandlat speciellt mycket mammakläder alls. Hade en del kvar från sist. Några jeans, linnebyxor och några linnen. Sen kör jag mest med mina vanliga gamla kläder. Dom linnen som är långa nog att räcka över magen. Knäppe-tröjorna drar jag bara på, knäpper kanske nån knapp så magen får puta ut, eller knyter dom ovanför magen som en bolero.

Funkar bra tycker jag. Det jag HAR inhandlat är svarta leggings och ett par uuunderbara jeansleggings.


Har gått lite på tårna sista två veckorna då jag väntat på jobbesked, så har varit lite småorolig och tankspridd. Men idag fick jag veta att jag inte fick jobbet. Tråkigt, men samtidigt skönt att få beskedet så jag kan lämna det bakom mig.

Det får bli en "ledig" sommar då istället.

Hade väl mina misstankar att  jag som gravid inte direkt hade världens chans att få jobbet. Men ändå blir man ju såklart lite besviken.


Känner verkligen hur underbart det är att våren är här! Bara varma vindarna börjar blåsa in så kommer jag sitta ute hela dagarna i enda.

Så härligt att slippa klä på sig, och lillfia, en massa kläder. Man kan bara gå ut i trädgården och njuta av solen!


Magen:

   


Av TinaLi - 21 april 2010 09:43

Bild på min mage, i v. 21.


   

Av TinaLi - 16 april 2010 20:24

Sen ungefär en månad tillbaka har jag börjat känna bebisens sparkar. Först små blubbar och sen allt mer tydliga buffar. En livlig liten krabat är det definitivt.

RUL gick bara bra och allt såg fint ut på alla kroppsdelar och organ. Känns tryggt att få veta, även om vi sett bebisen på UL innan RUL.


 



Känns underbart nu när magen växt och det verkligen syns att man är gravid. När jag mår så mycket bättre kan jag verkligen ta till mig allt och njuta av graviditeten. Längtar otroligt mycket till september, samtidigt som jag bara vill att det ska vara vår och sommar.


Undrar så vem det är som härjar där inne. Är det en flicka eller pojke? Vi ska ta reda på könet om någon månad. Kommer det kännas som en mera anknytning då, eller blir känslan densamma men ändå lika upprymd?


Vem är du? Vem ska du bli?

Mitt lillhjärta.

Ovido - Quiz & Flashcards