lillhjarta

Direktlänk till inlägg 21 mars 2011

Mat, vägning och trötthet...

Av TinaLi - 21 mars 2011 20:15

Vi har fortsatt kämpa på med Algots trugande av smakisar, till ingen lycka. Han vill bara amma. Allt annat spottar han ut, och han tar fortfarande inte flaska eller napp. Han vägrar allt, även om vi svälter honom....(har ioförsej bara testat några timmar över mattiderna, så får kanske vara ännu tuffare...)

Men tycker ju ändå han borde vilja äta NÅTT....

Börjar känna mej trött, sliten och dränerad....blir trött av o amma och inte få sova på nätterna (då han fortf. snuttar en gång i timmen, så min djupsömn finns inte...)


Var på bvc idag och trodde faktiskt att min lilla tungis skulle ha närmat sig 9kg-strecket nu, men han var inte riktigt där än. 8370g och 66cm...
Han följer iaf sin kurva "som han ska". Senaste månaden har han dock inte gått upp lika mycket som tidigare. Bara ca 750g på två månader, men det är säkert en period nu då det trappas av. Bvc sa inget om det så. Vi ska få en ny sköterska under sommaren som verkar så mkt bättre än den ordinarie! Så nu kanske det kan bli humant och trevligt att gå till bvc igen!
Fick rådet att köpa en speciell diflaska (Medela Calma) till honom och prova och se om han kan ta den med välling. Och så blir det till att, som jag fruktar mest, härda honom... Helt enkelt avvänja amningen till bara morgon och kväll, så han förhoppningsvis börjar inse att han måste äta annat. Jag vill ju inte alls ta det den hårda vägen o skulle gärna fortsätta amma ett tag till. Men något måste vi göra åt det här med nattsnuttandet...
Ska ta en helg, då storasyster kan få barnvakt, och avvänja honom nattetid. Men han lär ju bli oxtokig och gråta sig igenom nätterna, så lika bäst att syster får vara någon annanstans och sova....
Usch vad jag inte vill det här. Kan han inte bara vips vända om och börja äta annat....Det skär så i mitt mammahjärta att neka min lillplutt.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av TinaLi - 31 oktober 2011 14:10

För ett tag sedan snubblade jag på en länk till en sida som heter Fotoklok. Jag hade ett tag tänkt att jag skulle göra en fotobok till Algots 1-årsdag. Gjorde nämligen en tills hans syster till hon fyllde 1 år, och vore ju kul om dom kunde ha varsin....

Av TinaLi - 15 juni 2011 00:00

Förra veckan var mormor här på besök! Vi myste i trädgården, åkte på utflykter och bara njöt av att ha mormors sällskap! Om vi ändå kunde ha henne nära jämt <3   På kvällen, efter mormor kommit, tar hon o stoppar barnen i ett bad:   ...

Bad

Av TinaLi - 3 juni 2011 23:45


Båda småfisarna älskar att bada! O efter badet är det ju mysigt att mysa lite framför teven tillsammans (!?)   ...

Av TinaLi - 2 juni 2011 23:30

Algot tar sig fortfarande inte fram så mycket. Han ligger på mage på golvet och backar och snurrar. Han backar ofta fast sig, så man får hjälpa honom loss. Krypa vill han inte alls. Vi har försökt öva lite i krypställning, men han blir mest bara arg ...

Av TinaLi - 22 maj 2011 22:30


 

Ovido - Quiz & Flashcards