lillhjarta

Alla inlägg den 27 juli 2010

Av TinaLi - 27 juli 2010 13:11

Hade glömt bort hur oumbärligt foglossningsbältet verkligen är! Har inte använt det alls den här graviditeten (!). Till skillnad mot förra, då jag hade det dagligen dagarna i ända.

Idag var första dagen som jag verkligen kännde att jag behövde ha det, för det gjorde så ont i fogarna. Eller ja, mer på insidan av bäckenet. Tror det säkert är nån uppluckring av bäckenet.

Bebis ligger långt ner nu, det känner jag. Börjar känna att huvudet ligger där nere när jag går i backar och trappor.

Är lite otäck känsla tycker jag. Nästan som det känns som bebis tänker kika ut snart...Men med dottern gick jag så i över 2 månader så...


Sammandragningarna och förvärkarna kommer dagligen. Mest sd, och vissa håller i sig riktigt länge! Magen blir alldeles hård och det gör ganska ont.

Förvärkarna är värre, men som tur är får jag kanske bara nån per dag. Då gör det verkligen ont långt ner och jag måste stanna till, helst sitta ner och "arbeta" mig igenom värken. Den känns verkligen i hela magen och bäckenet.

Men är ju som en del säger, att det är bättre att göra förarbetet innan ;-)


Min halsbränna börjar ta död på mig vissa dagar. Måste verkligen ta och inhandla losec mups och novalucol! Det funkar tyvärr inte mes huskuren, äppelcidervinäger i ett glas vatten, längre....


Nu är jag snart i v.35 Ja, det bara tickar på såhär i slutet.

 

 

Tog syskonvagnen (Emmaljunga City Cross -09), med dottern i, på provkörning idag. Den känns helt okej att köra. Inte alltför stor och otymlig. Kom till och med igenom grinden till trädgården med den!!!

Kommer nog bli bra. Vi ska köpa två mjukliftar till den. En Emmaljunga som hör till, men som tar lite mer plats. Och en Babytravel som är lite mindre. Kan vara bra att ha en extra tror jag. Så märker vi vilken som känns bäst att ha.


Ska snart ta och montera in babyskyddet i bilen också. Måste prova så att basen får plats bakom förarsätet. Airbagen går inte att koppla bort, så vår tanke med att ha bebis fram får vi skrota. Det blir barnen bak.


Börjar tänka lite på BB-väskan också, även om det känns tidigt. Men har tvättat upp alla bebiskläder och även mina amningskläder.


Nu har vilde hicka där inne i magen. Hickar en hel del om dagarna. Hela magen bumpar upp med hickningarna.

Är ändå ganska mycket buffar och sparkar för att vara så litet utrymme där inne. Men det är en bestämd herre minsann! Säger till när jag sitter "fel" och när jag haft sammandragningarna och förvärkarna så blir han "arg" på mig. Jag får absolut inte sova på mage längre, knappt på sidan ens. Så sover ganska illa...


Har haft kylklamp under magkudden de varmaste dagarna. Varierat med att kyla magen och pannan min.


De sista dagarna har det varit mulet med regn och lite svalare i luften. Riktigt skönt tycker jag! Värmen tar så fruktansvärt på mej med kaminen i magen...

Så det kan få vara lite sånna här dagar, bara det blir sol och stranddagar emellanåt! :-)

Ovido - Quiz & Flashcards