lillhjarta

Alla inlägg under februari 2011

Av TinaLi - 8 februari 2011 23:00

Häromdagen var vi på Drakborgen och busade med gänget! Algots första gång i denna lekvärld! Han låg på golvet och tittade fascinerat när alla busade omkring och med honom!

Han fick en kloss i huvudet av Ella, någon snubblade över honom och Anton provade hur hårt man kunde slå en skallra i Algots huvud. Inget som bekymrade Algot. Han tål en del, det behöver nog inte nämnas. Han var mest obekymrad och lugn och undrade vad som försiggick bara.

 

 

Av TinaLi - 7 februari 2011 23:00

När jag var liten älskade jag hoppgungan. Jag fick in snitsen ganska snabbt och tog sats och studsade mot väggar och möbler. Pappa och mamma har berättat att jag var en hejjare på det där. Min lillasyster däremot gillade inte alls hoppgungan. Så olika det kan vara!

Tuvalisa var sådär lite halvnöjd i hoppgungan när hon var liten. Steppade runt lite, men tog sig aldrig för riktigt. Hon satt inte så mycket i den.

Nu har vi tagit fram den till Algot. Han var riktigt nöjd i den och småstudsade lite upp och ner. Ja den var helt okej tyckte han. Så den kan kanske funka. Vi provar!


   




Av TinaLi - 4 februari 2011 23:00

 

Sida vid sida! Det är så mycket kärlek i syskonkärlek! <3     

Av TinaLi - 3 februari 2011 22:45

Häromdagen var jag barnvakt åt söta lilla Ella (i mini-gänget). Jag lämnade storasyster på dagis o tog då syskonvagnen. Så fick jag med mej en sovande Algot och en vaken och förundrar Ella med mej hem därifrån!

Dom va så goa där i vagnen!

   


Algot fortsatte sova genom hela dejten. Jag fick busa lite med Ella en stund i varje fall. Men sen blev hon också trött, så tog ut vagnen igen på en kortis-promenad och kom hem med två sovande små. Och dom sov och sov. Tills Ellas mamma kom någon timme därefter och hämtade en yrvaken Ella.

En sovdejt. Och en busenkel match för en barnvaktande mamma!

Ovido - Quiz & Flashcards